Dr. Kurt Moser woonde in Innsbruck in Oostenrijk. In 1981 werd hij Kato importeur. Kort daarna ging hij in samenwerking met Kato zijn eigen modellen produceren onder de naam Hobbytrain. In 1988 nam hij van Lima alle N-spoor modellen over. Hij had daarbij twee oogmerken. Ten eerste wilde hij de kwaliteit van de modellen verbeteren en ten tweede wilde hij een aparte reeks goedkopere modellen op de markt brengen teneinde kleine series te kunnen maken. Deze serie heette Minibahn. Die bestond uit Duitse, Franse en Italiaanse Lima modellen alsmede de door Lima al aangekondigde nieuwe modellen. Dr. Moser slaagde erin deze nieuwe modellen te produceren (bv. het Zwitserse NPZ elektrische treinstel en het Duitse VT08 dieseltreinstel). In 1990 sloot hij echter de zaak. De voormalige Lima serie inclusief zijn nieuw ontwikkelde modellen gingen terug naar Lima in Italië.
Dr. Kurt. Moser, lived in Innsbruck in Austria. In 1981 he started importing Kato. Soon he started producing his own models in cooperation with Kato under the brand name Hobbytrain. Then in 1988
Dr. Kurt Moser acquired the N gauge range from Lima. He had two goals. Firstly he wanted to improve the quality of the Lima models to make them attractive again and secondly he wanted to establish a second line of less expensive models to be able to produce smaller series of models. This line was called Minibahn. It consisted of Lima’s German, French and Italian models, supplemented with already proposed models by Lima. Mr. Moser succeeded in producing these proposed models (e.g. Swiss NPZ electric and German VT08 diesel multiple units), but in 1990 he closed his business. The former Lima range including the new developped models returned to Lima in Italy.
Dr. Kurt. Moser der in Innsbruck in Österreich wohnte, fing 1981 an Kato zu importieren. Bald began er seine eigenen Modelle in Zusammenarbeit mit Kato zu produzieren unter den Namen Hobbytrain. Dann 1988 übernahm Dr. Kurt Moser die gesamten Modelle aus der Lima N Produktion. Er hatte damit zwei Ziele. Erstens wollte er die Qualität der Lima Modelle verbessern um sie attraktiver zu machen, und zweitens wollte er eine zweite Produktlinie von Preisgünstigen Modellen gründen um kleinere Serien herstellen zu können. Diese zweite Linie nennte er Minibahn. Sie bestand aus deutschen, französischen und italienischen Lima Modellen mit zusätzlich die bereits angekündigte Modelle (z.B. die schweizerischen NPZ und deutsche VT08 Triebwagen), aber 1990 schliess er sein Geschäft. Die ehemalige Lima Serie einschliesslich die neu entwickelten Modelle gingen zurück nach Lima in Italien.