is er een optie om dit te melden?
binnenkort knijp ik er een week of2/3 vantussen en kunnen er geen kavels opgezonden worden. Is er iets waardoor ik dit de evt koper/catawiki zelf van een kavel kan laten weten?
Is there an option to report this?
Soon I will squeeze a week or 2/3 in between and no lots can be sent. Is there anything that allows me to inform the buyer / catawiki of a lot?
- Catalogue administrator
- 2,412 messages
- May 16, 2013 16:29
binnenkort knijp ik er een week of2/3 vantussen
Ik neem aan dat je daarna weer terug komt en niet ervandoor gaat ;) ! (Helaas heb ik laatst ook berichten gelezen van verkopers die met de noorderzon vertrokken zijn en niet meer terugkomen. Dat slaat niet op jou, maar moest het toch even melden).
Je kan je shop tijdelijk sluiten door naar Mijn Shop te gaan en dan aan de linkerkant op Shopinstellingen te klikken. Ga een eindje naar beneden en daar staat in het grijs Tijdelijk sluiten shop (in hoofdletters, maar daar heb ik een hekel aan). Klik daar op en vink het vakje tijdelijk sluiten aan. Je kan daar zelfs een mededeling plaatsen in diverse talen (waar is het Frans eigenlijk dan gebleven?). Je moet dan alleen nog wel zelf je shop weer openen door het vinkje weg te halen.
Als het goed is heb je van CataWiki bij het aflopen van een veiling een bericht gekregen met de gegevens van de koper (denk ik, ik heb het zelf nog niet gedaan) of pas als hij betaald heeft. Dan kan je de koper zelf op de hoogte stellen dat het geen onwil is dat je niet reageert, want sommige kopers hebben toch erg weinig geduld.
Soon I will be squeezing 2/3 of them in between
I assume you will come back after that and not run away;)! (Unfortunately, I recently also read messages from sellers who left with the northern sun and do not return. That does not apply to you, but had to report it anyway).
You can temporarily close your shop by going to My Shop and then click Shop Settings on the left. Go down a bit and it says Temporarily close shop in gray (in capital letters, but I hate that). Click on it and check the box temporarily close. You can even post a statement there in various languages (where did French actually go?). You only have to reopen your shop yourself by unchecking the box.
If all goes well, you will have received a message from CataWiki with the details of the buyer when an auction ends (think me, I haven't done it myself yet) or only when he has paid. Then you can inform the buyer yourself that it is not unwilling that you do not respond, because some buyers have very little patience.
ok, en wat bij de veiling. er is iets geveild, maar nog niet betaald. ik kan het onmogelijk opsturen als ik er niet ben he? mss een met vakantie vinkje, zodat ook de veilingmeesters hiervan op de hoogte zijn????
ok, and what about the auction. something has been auctioned, but not paid yet. I can't possibly send it if I'm not there, right? mss with a holiday check mark, so that the auctioneers are also aware of this ????
ok, en wat bij de veiling. er is iets geveild, maar nog niet betaald. ik kan het onmogelijk opsturen als ik er niet ben he? mss een met vakantie vinkje, zodat ook de veilingmeesters hiervan op de hoogte zijn????
Het aantal veilingaanbieders is veel te groot om dit bij te kunnen houden. Wat we tegen aanbieders zeggen die ons een dergelijke vraag stellen is: Begin de titel van je kavels met (### Niet plaatsen xx/xx t/m xx/xx ###. Hierdoor kunnen de veilingmeesters dat direct zien bij het screenen van een kavel.
ok, and some at the auction. something has been auctioned, but not paid yet. I can't possibly send it if I'm not there, right? mss with a holiday check mark, so that the auctioneers are also aware of this ????
The number of auction providers is far too large to keep up with this. What we say to providers who ask us such a question is: Start the title of your lots with (### Do not place xx / xx to xx / xx ###. This allows the auctioneers to see this immediately when screening one lot.
ah, ok. bij de kavels die nog niet geveild of ingeplant zijn, akn ik dat nog doen, maar bij diegene die geveild zijn en nog niet betaald: als de betaling binnen mijn vakantie valt, zal de koper even moeten wachten he?
ah, ok. For the lots that have not yet been auctioned or planted, I can still do that, but for those that have been auctioned and not yet paid: if the payment falls within my holiday, the buyer will have to wait a while, right?
@ tim
dat lijkt mij wel ja
maar ervaring leer als ze binnen 1 week niet betalen betalen ze nooit
@ tim
I think that is yes
but experience learn if they do not pay within 1 week they pay never